středa 27. září 2017

10 jizev, po kterých odcházím

https://www.firstclass.cz/2017/02/10-jizev-po-kterych-odchazim-2/

7. jizva: Partner se mnou odmítá komunikovat

Komunikaci vnímám jako jediný způsob, jak budovat vztah. Jediný způsob, jak si vyjasnit domněnky, vyřešit problémy a zjemnit napětí, které vzniká a vždycky bude vznikat vinou rozdílnosti dvou lidí.
Nechci číst něčí myšlenky, protože to neumím. Nechci si vyrábět domněnky, protože mě ničí. Nechci sklouzávat ke katastrofickým vizím ani naopak naivně věřit, že se všechno zlepší, když vztah nekomunikací umírá. Chci partnera, který komunikuje, tím spíše když procházíme problémy.
Chci, abychom tvořili tým. Pro mě je totiž vztah jako dvojkolo – není možné, aby jeden šlapal a druhý brzdil. Pak to prostě nejede.

8. jizva: Partner mě více odrazuje než podporuje

Vztah existuje proto, abychom se cítili LÉPE a zvládali VÍCE než sami. Partner, který nám bere energii, odvahu či chuť do života, je prostě nadbytečný, protože samotným nám bude lépe. Naopak partner, který nás posiluje, podporuje a inspiruje, je prostě nepostradatelný, protože bez něj bychom nefungovali tak dobře.
Láska není o nalezení člověka, se kterým se dá žít. Naopak je o nalezení člověka, bez kterého se nedá žít.
10. jizva: Partnerovi ve skutečnosti nezáleží na tom, co mě trápí
Toto je poslední kapka. Jestliže mi někdo tvrdí, že mu na mně záleží, MUSÍ mu záležet i na tom, co mě trápí, a snažit se to odstranit. Pokud moji bolest ignoruje, není to partner.
Poslední tři slova ještě jednou: NENÍ TO PARTNER.
Naučil jsem se život chápat jako knihu. Naším úkolem je pouze zjistit, že kde končí jedna kapitola a začíná druhá. Je škoda ustrnout na stránce, která nám nevyhovuje a trhá se nám v rukou. I knihu přece čteme kvůli celému příběhu. Svou životní knihu přitom píšeme sami. My jsme jejími autory. A můžeme kdykoli říct: Tohle není to, jak má můj příběh skončit.
A kde jsou Vaše hranice?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Prosím anonymy o nějaký podpis. Ať vím s kým mám tu čest. Děkuji.

Oblíbené příspěvky

Seznam blogů

Počasí