čtvrtek 3. listopadu 2011

Přemýšlím....

 Je mi 35 a přesto si připadám jako malá holka.
Nezkušená, nepoučená, tápající životem...


Ta socha na hřbitově mi připomínala mě. Hlavu položenou v dlaních, slzy na tváři a smutek v duši.
Někdy člověku není do smíchu. Nemůže být každý den "posvícení".

Někdy člověk přemýšlí, zda to či ono je či není správné, zda teď je či není ta vhodná doba udělat nějaké rozhodnutí...
...a ve své podstatě stejně neví....
Když jsem byla malá, myslela jsem si, že ve 35 letech je už člověk "moudrý a rozumný" a dnes zjišťuji, že nevím nic....

28 komentářů:

  1. pekná a zaujímavá, ešte by som si to vedela predstaviť aj inak, nejaký detail tváre :-) ale socha zaujímavá

    OdpovědětVymazat
  2. Na detaily nebyl čas, byl se mnou Jenda. :-P

    OdpovědětVymazat
  3. Chápu tě Amélie (aspon si dovolím to myslet) jaký vnitřní boj se v tobě odehrává, neudělat chybu, rozhodnout se správně -nejhorší je ta nejistota aspoň u mě,je těžké aspon pro mě nechat věci jen tak plynout,ale člověk míní a život mění. Kamáradka mi jednou řekla je dobře, že spadneš na dno aspoň se budeš moc odrazit a jít dál.Jsi silnější Amelie než si myslíš, jsem o tom přesvědčená... hezký den

    OdpovědětVymazat
  4. ..ta socha ve mě vyvolává pocity velkého trápení a smutku, už jen postavou...

    OdpovědětVymazat
  5. myslím, že přesně takovýto druh sebereflexe je znakem pokory a moudrosti...

    OdpovědětVymazat
  6. Marci, mně je ještě o pár víc, ale mám dny, kdy si také tak připadám. Z toho si nic nedělej. Doba vhodná k rozhodnutí je vždycky. Je jen potřeba zkoumat, je-li naše volba v souladu s Boží vůlí. To někdy není tak jednoduché rozpoznat. Doba ale bude blbá vždycky, takže na to neber ohledy. My lidé máme tendenci bát se zásadních změn. Přesto je někdy zásadní změna to jediné, co je správné udělat. Bylo by to na dlouhej rozhovor. Sám teď taky řeším dost zásadní věci, týkající se práce. Ale věřím, že člověk musí jít životem dál a neohlížet se moc zpátky. Změna je život!

    OdpovědětVymazat
  7. Cítím na dálku tvůj smutek a chápu ho. Neseš si hodně těžký kříž. V podstatě bys mohla být mou dcerou, mám syna jen o málo mladšího, ale pokud tě to utěší (snad trochu) i já pochybuju, zda jsem už dostatečně rozumná, zda všechna má rozhodnutí, která jsem udělala, byla správná.
    V současné situaci lituju toho, že jsem neodešla v září do předčasného důchodu. Každé ráno, když vcházím do prostor, kde se dosud nezačalo topit, zlobím se sama na sebe, že jsem se nechala přemluvit k tomu, že do důchodu odejdu až za rok. Dneska jsem odešla z práce před polednem, na zítra jsem si vzala volno. Jsem znovu nemocná. Po čtyřech týdnech, kdy jsem si léčila zánět plic, jsem nastoupila zpátky do práce. Vydržela jsem dva týdny a znovu kašlu a mám horečku. Pokud se nevykurýruju do neděle, jdu v pondělí k doktorovi. Už vidím, jakou ze mně bude mít radost. :-(
    Rozhodnout se a udělat ten krok, je těžké. Bohužel, pak až z odstupu a zpětně víme, že ne všechna naše rozhodnutí byla správná. To moje určitě nebylo.

    OdpovědětVymazat
  8. Amelko, co je moudrost? Co je rozum? Každý z nás má své otázky, odpovědi, často pochybení, ale i radosti, také pocity tíhy, marnosti... V každém věku, v různých období... Kdo neprožívá, neví, jen tuší...
    Pozdravení a obejmutí posílám!

    OdpovědětVymazat
  9. Spouta přátel se těší až budou dospělí, představují si jak to bude snadné a dokonalé, ale asi ne vždy to tak je a dospělost není vůbec lehká tak jak se nám pozdává. Co se týče věty, která Vás zaujala, souhlasím... Neplatí to jenom pro školu...

    OdpovědětVymazat
  10. Jsem už na cestě životem dost dlouho, ale zdá se mi, že s věkem, mám větší pochybností jak se rozhodnout. Také to často bývá tím, že jsme zaskočeni situací o které jsme ani ve snu netušili, že nás potká,rotože se snažíme žít, tak aby jsme nikomu neubližovali. Bohužel, všem se nikdy nezavděčíme! Občas je dobré se zamyslet a uvědomit si, že je čas občas potřeba myslet na sebe.
    Přeji více víry v sebe samotnou a hodně pozitivní energie a síly k překonání všech úskalí!!!

    OdpovědětVymazat
  11. Trefila jsi to přesně. I s výběrem sochy s hlavou v dlaních. Je to smutek a je to zamyšlení...
    A někdy je lepší moc nepřemýšlet. Fakt. Přemýšlení je docela luxus, zjistila jsem, a vede občas k propadům. I když někdy je dobré zastavit se...
    Tady ale ne.
    Jenže... kdo to má uhlídat.
    Taky to znám.
    Takže doufám že si z mého zmateného komentáře něco vybereš...
    Zkus někdy na ty své myšlenky zařvat (samozřejmě v duchu) - ZMIZTE!
    Víš, že někdy poslechnou?

    OdpovědětVymazat
  12. A věř, že to nebude lepší ani za deset let. Mně je totiž 45 a jsem na tom úplně stejně.

    OdpovědětVymazat
  13. Tak musím souhlasit s NewOld. Mám ještě o pár ročků více než ona a někdy taky rozum postrádám. Tedy, pokud jsem ho někdy vůbec měl. :)

    OdpovědětVymazat
  14. NEwOld, Mutile, fakt se nedočkám? Ale to nevadí, mám se ráda taková jaká jsem. A užívám si každý den tak, jako by byl poslední. Přeji vám všem krásný víkend a děkuji za komentáře.

    OdpovědětVymazat
  15. Zjistit, že nevíš nic je známkou veliké moudrosti. Mnozí lidé si to neuvědomí ani za celý svůj život a proto zůstávají i umírají ve svém egoismu.

    OdpovědětVymazat
  16. Zdravím Tě, malé srdce, dlouho jsem Tě neviděla, vítám Tě u "mě".

    OdpovědětVymazat
  17. Vědomosti nejsou důležité. Důležitá je víra, láska, rodina, která tě neopustí, když je ti nejhůř, důležitá jsou slova, která přijdou v pravý čas, pohlazení po těle i po duši, úsměv dítěte. Co je to být rozumný a chytrý? To nejsou vlastnosti, které dělají člověka člověkem...

    OdpovědětVymazat
  18. Víru, naději a lásku mám, jen někdy je potřeba i přemýšlet, abysme neublížili těm okolo.

    OdpovědětVymazat
  19. A neměli bychom ubližovat ani sami sobě. Pokud se budeme mít rádi, okolí to pozná a radost se šíří dál. Já vím, že je to někdy moc těžké, z tvých článků a komentářů chápu, že to nemáš jednoduché. Ale stejně tak cítím, že jsi silná osobnost a vše zvládneš. Přeju ti hlavně zdraví a štěstí s tvými dětmi, které je nenahraditelné... Sám to teď tak prožívám.

    OdpovědětVymazat
  20. Amélko, raději moc nepřemýšlej. Je dobře, že píšeš blogy, to člověku určitě pomůže, a při psaní si plno věcí vyjasní. Vypsat se. A pak máš odezvu, která Ti dodá sílu. Já Ti jí z celého srdce přeji. To, co všechno zvládneš Ty, by zvládl asi málokdo, můžeš být na sebe hrdá!!

    OdpovědětVymazat
  21. Amelie, je mi o fousek míň, jsem dva roky vdaná, bezdětná a občas si, v záchvatu sebelítosti, říkám, jak je ten život těžkej... Když jsem narazila na Tvé texty a zážitky, a uvědomila si, že bych klidně mohla být na Tvém místě, zjistila jsem, jak jiný život žiju... Obdivuju Tě, fandím Ti a posílám střelnou...

    OdpovědětVymazat
  22. Ve svých 48 letech jsem na tom podobně. Taky nic nevím. Ta socha, to je jako já v posledních několika týdnech. Přesně vystihuje co teď cítím.
    Jste silná osobnost nejen pro své děti, ale i pro ostatní, kteří chodí na váš blog. Mně jste pomohla nejen radou ohledně vnoučka, dcera už ranou péči kontaktovala, ale i v mém osobním životě, protože jsem sebrala odvahu a založila si svůj soukromý blog, kde se můžu vypsat ze svých myšlenek. Myslím, že to pomáhá, když člověk neví kudy kam a nevyzná se sám v sobě.
    děkuji Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, děkuji za krásný komentář. Jsem ráda, že jste kontaktovaly Ranou péči. Kdyby něco, jsem tu pro vás kdykoliv. Ano, člověk se potřebuje občas vypovídat...sdělená starost = poloviční starost.

      Vymazat
  23. Velice pokorná slova člověka, který dokáže v životě bojovat navzdory těžkostem. Myslím, že jsi naopak velice statečná a víš, jak se vyrovnat s každou zkouškou, která příjde. Obdiv!

    OdpovědětVymazat
  24. Učím se žít takovým stylem, že když se mi něco stane, tak se to stalo, abych se s tím poprala a byla pak silnější. Vše co se nám má stát, se stane. Nemá cenu se ničeho bát, všechno nás má posílit. Všechno je pro nás dobré a bude to v pořádku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vím to, ale někdy je to tak strašně těžké. Většinou to člověk pochopí až s odstupem času.

      Vymazat

Prosím anonymy o nějaký podpis. Ať vím s kým mám tu čest. Děkuji.

Oblíbené příspěvky

Seznam blogů

Počasí